Sunday, July 18, 2010

Friendly Review | Langkah Kanan Untuk Pra-Musim

Friendly Review | Barnet 0 : 4 Arsenal
Barnet 0 : 4 Arsenal
- : Andrey Arshavin ('2), Jay Simpson ('16, '45), Samir Nasri ('75)
Venue: Underhill Stadium

Arsenal memukul gendang, menari tak sumbang ketika menang 4-0 di perlawanan pertama mereka dalam kempen pra-musim melawan Barnet petang kelmarin. Jelas dari segenap sudut Arsenal cukup gah dan berada dalam kelasnya yang tersendiri untuk di saingi oleh' sang lebah' Barnet, kerana sang lebah tak mampu untuk menyengat.

Arsenal jelas pada petang itu adalah pasukan yang kuat sebelum memulakan perlawanan, diseimbangkan dengan beberapa pemain-pemain pasukan muda remaja. JET dan Frimpong tampak sangat berkualiti menguasai di lini tengah. TV5 dan LK6 tampak padat dan ketat bersama dan Jay Simpson memainkan watak pemburu a.k.a pembedil yang berkesan.

Hanya ada 90 saat pada jam ketika Rosický mencari Andrey dengan permainan penuh rapi satu-dua di luar kotak penalti. Andrey kelihatan sudah jelas memperlihatkan keistimewaanya, melakukan sentuhan menarik dengan memperdaya penjaga gol lawan untuk menolak mudah ke gawang untuk tirai gol Arsenal.

Arsenal jelas mengawal kemas tempo perlawanan apabila umpanan Jack Wilshere dalam kotak penalti sebelah kanan sebelum menolak lembut ke Simpson, dari jarak 8 meter, Simpson tidak mensia-siakan peluang terhidang untuk meletakkan Arsenal selesa dengan 2-0.

Sebelum menutup babak pertama, Simpson menerkam mudah untuk gol ke-3 Arsenal selepas menerima hantaran dari Jack Wilshere.

Babak kedua 'The Proffesor' memperlihatkan kembalinya Djourou dan Gibbs yang sudah cergas untuk beraksi selepas lama 'memerap' akibat kecederaan, Marouane Chamakh, penandatanganan baru dari Bordeaux yang mencetak 56 gol ketika di Liga Perancis dengan 230 penampilannya, juga diberikan peluang melakukan debut dengan Arsenal di babak kedua. Dan meskipun ia tidak menemukan sentuhan jaringan, ia jelas tampak bersemangat berjuang, sangat cergas, kuat dan jelas menampakkan komitmen untuk berjaya bersama Arsenal dan ingin pantas menarik perhatian dan kepercayaan 'kipas susah mati' Arsenal seperti apa yang dilakukankan Thomas Vermalen.

Satu kesilapan ngeri dari pertahanan Barnet pada minit ke-75, akibat kehilangan keseimbangan kawalan pantas dimanfaatkan Samir Nasri menutup permainan yang boleh dikatakan mudah untuk Arsenal.

Kesebelasan babak Pertama: Lukasz Fabianski, Havard Nordtveit, Thomas Vermaelen, Laurent Koscielny, Armand Traore, Emmanuel Frimpong, Tomas Rosicky, Jack Wilshere, Andrey Arshavin, Jay Simpson, Jay Emmanuel-Thomas.

Kesebelasan babak Kedua: Vito Mannone (Wojciech Szczesny 68), Ignasi Miquel, Johan Djourou, Kieran Gibbs, Craig Eastmond, Samir Nasri, Conor Henderson, Henri Lansbury, Nacer Barazite, Theo Walcott, Marouane Chamakh.

Sedikit sedutan video perlawanan tersebut. Nikmatilah!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails