Tuesday, October 5, 2010

Match Report | Menang Kuasai Bola, Tewas Skor Gol! Arsenal Berputih Mata & Gigi Lagi!

Chelsea 2 : 0 Arsenal
Didier Drogba ('39), Alex ('85) : -
Vanue: Stamford Bridge, England
Referee: Mike Dean



Match Report | Chelsea vs Arsenal, English Premier League Pusingan ke-7

Tidak tahu apa lagi yang ingin aku kelentong laporkan lagi tentang kekalahan kedua Arsenal di Liga Perdana Inggeris ini, Sudah semestinya semua PenCinta Arsenal sudah tahu kekalahan perit yang menimpa kita di Stamford Bridge. Tampil cukup baik! baik bagaimana? baik dari segi melawan...itu saja yang dapat aku katakan! Memiliki peratus penguasaan bola yang lebih baik dari tuan rumah, The Gunners tetap dibawah penaklukan The Blues. Dan pasukan yang dikenali dengan kit berwarna biru ini terus gah mencipta rekod cemerlang ketika bertemu Arsenal ditambah rekod jaringan 'berhantu' dari Didier Drogba yang sangat gemar mengegarkan jaring gol Arsenal sejak 2-3 musim terkini. Arsenal tewas dek dua gol lewat (tidak kira lah lewat ke, awal ker?, yang pasti kita tewas lagi) yang sekali lagi juga dicetak satu dari Didier Drogba pada minit ke-39 dan Alex pada menit ke-85.

Kalah kali ke-2 selepas tewas mengejut ke atas West Brom! Arsenal setidaknya masih beruntung mampu berada dalam lingkungan 4 pasukan di tangga teratas liga dengan mengumpul 11 mata. - Ayat sedapkan hati, walaupun tidak sesedap mana pun!

Arsenal membuktikan mereka boleh mencabar kejuaraan (adakah! mampu mencabar saja setiap musim, tapi tidak mampu kecapi kejuaraan itu? Arghh! tension aku!), bahkan dengan senarai panjang kecederaan menimpa pemain pasukan utama , namun kita masih mampu mengunakan segalanya yang kita ada-seadanya. bagi aku sebenarnya keputusan seri sepatutnya menjadi keputusan yang teradil di Stamford Bridge (walau bagaimanapun ia tidak bermakna aku tak harap Arsenal memenangi perlawanan dengan Chelsea ini), tapi seperti yang kita tahu untuk menang di Chelsea, anak buah Wenger perlu mengambil segenap peluang yang terhidang, membazir peluang yang diperolehi anda pasti akan pulang hampa kecewa dari Stamford Bridge. - Nah! itu yang kita dapat!

Wenger dipetik mengulas mengenai kekalahan di Stamford Bridge:

'The game should have been over before we started,'

'We missed too many chances. You have to be more clinical at this level. You have to be more clinical to win championships. You cannot win championships like that. We dominated this game. Quite surprisingly, in my opinion. Surprisingly easy but we go away with zero points.'

Aku simpul semuanya dri ruang pemerhatian peribadi aku, Arsenal mungkin layak diberikan kredit lebih baik dengan persembahan, tetapi ia tidak memberikan apa-apa makna sekalipun jika kita kehilangan kesempatan untuk memenangi perlawanan. Lukasz Fabianski tampil hebat di gawangnya (tapi tidaklah benar-benar hebat, bagi aku! ) dan tidak sama sekali untuk aku menyalahkan sesiapa untuk gol pembukaan Chelsea. Nyata! Didier Drogba merupakan penyerang bola sepak berkelas dunia yang memiliki kemampuan untuk mencetak gol terutama ketika bertemu Arsenal! Kita tidak ada penyerang seganas dan segarang Drogba ini! Naluri Gol yang tajam! Aku cemburu! Serius..huhu! Jack Wilshere, sekali lagi menjadi, masa depan untuk mengemudi di jentera tengah Arsenal. Alex Song lebih baik berbanding perlawanan dengan West Brom (tapi nampaknya, Song mula hilang bisa permainan kotornya! Adoyai! kau nak jadi apa sebenarnya Song! hilang identiti ker?)

Untuk berfikiran secara optimis terhadap pasukan yang kita sayangi [Arsenal]! Ini hanya baru bulan Oktober. Ada masa yang panjang dan Chelsea bukan tidak mampu dikalahkan, mungkin tidak ditangan Arsenal mereka akan tersungkur di tangan pasukan lain. (kalau boleh biarlah Arsenal lah pasukan yang tewaskan Chelsea, kita ada peluang di Emirates nanti)Tapi Arsenal dan Arsene Wenger harus bingkas mengelakkan kehilangan mata pada pasukan yang tidak sepatutnya. Hanya waktu akan menentukan....

Mari kita cuba enjoykan diri tengok score pasukan lawan, kita punya pasukan tak score lah!


0 comments:

Related Posts with Thumbnails