Friday, July 30, 2010

PenCinta Arsenal FC News | Kisah Mulut Longkang


Pemain Boocelona terus-terusan mengeluarkan kenyataan mengenai Cesc Fabregas. apabila Fabregas akhirnya membuka bicara yang beliau akan terus kekal bersama Arsenal musim ini.

Yang terbaru, yang sebenarnya bukan barulah, sebelum ini si Puyol ini pernah buat kenyataan tapi yang ini kenyataan susulan ketika ditembual The Sun

"He is having to stay at a club where he no longer wants to be for another year.

"I wonder how intelligent it is keeping a player who doesn't want to be there.

"After seven years of great service, I thought Arsenal could have granted him his dream move."

"Cesc has given everything to Arsenal to try to win a trophy but they haven't matched his expectations.

"I won't say he is in a prison, as we know how privileged we are as football players.

"But after how clear Cesc made it that he wanted to be in Barcelona, I thought they would have granted him that.

"We all thought a deal would be done this summer.

"But Arsenal have refused to talk and we are going to have to wait another year to get Cesc home.

"He is far too classy a guy to say it but the truth is he doesn't want to be at Arsenal this season. His heart is already in Barcelona, even though we must wait another year for his body to be here.

"We know he is arriving next season. Barcelona have a whole year to sort the deal out.”
Tambahan Puyol lagi, fuh! punyalah tak puas hati...huhuhu

"But anybody who tries to convince themselves he wanted to stay at Arsenal is wrong."

Berikut adalah sekadar ulasan aku mengenai hal Cesc Fabregas ini yang mana menengelamkan segala hal mengenai persiapan pemain-pemain Arsenal lain untuk Piala Emirates 2010 ini. Juga menenggelamkan hal perpindahan pemain yang bakal dibawa Arsene Wenger ke Arsenal.

Kemaruk sangat mereka (Boocelona) ini, Aku tengok kelab-kelab lain tidak seteruk camni kalau mahukan seseorang pemain tu, sampai ker pemain-pemain pun menyibuk sama! Kenapa lah dia takmo kutip pemain-pemain yang kununnya ber'DNA' Boocelona yang merantau entah kat mana-mana kelab kat dunia ini dulu. sok lusa tanyalah balik kat Arsenal nak jual ker?

Aku tak kisahlah sangat tapi kisahlah jugak skit kalo diorang nak sangat Fabregas ni, dah memang mengidam sangat terhadap pemain yang mendapat asuhan terbaik dari Arsene Wenger ni, tapi kasi tawarlah harga berpatutan sikit, dahlah abis duit besarkan budak ini, duit gula, petrol, pinjaman PTPTN pun budak ni tak langsai lagi. Melatih budak Fabregas ni dari usia 16 tahun, sampai dah jadi teraju utama kat Arsenal, kalau dalam filem boleh diklasifikan watak 'hero' lah. Itu semua kena amik kiralah!

Asal ada ber'DNA' Boocelona, kira mau amik timbang kati, aduyai! susahlah mau bisnes ini macam?

Dah beberapa pemain dari Arsenal yang Wenger setujui jual kat Boocelona, Emmanuel Petit, Marc Overmars, Alexander Hleb, Giovanni Van Bronckhurst dan Thiery 'King' Henry - tu semua tak ber'DNA' Boocelona tu? Tapi Boocelona punya hangkut cam ber'DNA' Boocelona...

Rileks la Boocelona, bawa-bawa isytifar! tiba masa yang sesuai, pasti Arsene Wenger akan lepaskan Fabregas pergi, Jadi tunggu lah ok! Jangan mengelupur rhino lah?
Related Posts with Thumbnails