Tuesday, May 1, 2012

Signing Baru | Per Mertesacker ucap "Welcomes Lukas Podolski to Arsenal"

 Welcome Podolski....

Semua sudah tahu....Lukas Podolski akhirnya dengan rasmi ke Arsenal untuk menganas pada kempen musim depan. Harapnya la! Ini merupakan pembelian awal dari Prof! Setelah rumours ini menajdi bualan hangat di media dalam beberapa bulan terakhir ini, striker yang memiliki 95 caps antarabangsa bersama Jerman ini akhirnya memutuskan berlabuh ke Emirates dengan nilai £11 juta.

Harap keseriusan yang ditunjuk The Prof ini...membuat suntikan awal yang berkualiti dengan kemasukan Lukas ini sekaligus akan menaikkan semangat berpasukan, meningkatkan persaingan dan  memberi kita harapan untuk mencabar dan menyambar saingan kejuaraan musim depan dengan lebih padu.

Ikut statistik memang sedap mata memandang...Statistik beliau pun bukan calang-calang! Kira menakjubkan jugalah!. Dalam dua musim terakhir dengan Cologne dia dimainkan 63 kali, dan mampu menjaringkan 33 gol dan membuat 13 asisst. Walaupun bila kita sorotkan sedikit sejarah beliau di Bayern Munich, ketika ini beliau agak tenggelam! namun dengan 32 permainan dalam dua musim terakhir, beliau mampu milik menjaringkan 19 gol dan melakukan 12 asisst.  Bila kita buat skit perbandingan, 60 penampilan terakhir Theo Walcott, Enjin pemecut kita ini telah berjaya melakukan 22 gol dan 16 asisst.

Walau bagaimanapun. ketibaan Podolski ini diharap bukan hanya menjadi satu isyarat kepada para penyokong. Kita harus menamatkan penantian 7 tahun tanpa "cawan" (cup)





Kini Ia pasti: Podolski ketika mengenakan jersi Arsenal selesai perlawanan persahabatan musim lalu

 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails