Tuesday, October 26, 2010

Al-Kisah News | Maafkan Kami..Maafkan kami...Maafkan kami


Fabianski Kamu kini dari Flappyhandski bertransfomasi ke Safehandski? Syabas!

Sejujur-jujur kata; Apakah ada PenCinta Arsenal di luar sana yang boleh dengan jujur mengatakan bahawa mereka tidak pernah mengkritik, mengkondem, mencaci-caci sayang Lukasz Fabianski sejak akhir musim lalu? Semua orang tahu samada kawan lawan mahupun lawan, sering kita tidak pernah mempercayai apa yang istimewa pada pada Lukasz Fabianski ini, serius la aku katakan, aku sendiri tak nampak! walaupun Wenger sering mengatakan ketika training mamat ini sering memberikan aksi-aksi 'berkelas dunia' tapi tu la dia bila bagi main, cuma bayangan kelas Tadika yang dihidangkan kat aku? Mau tak mensirap aku! huhuh...Yang jelas kelihatan aku nampak muka gelabah, cuak, ragu-ragu, serba salah, sindrom down, goyang, gigil dan pelbagai lagi sehingga ada PenCinta Arsenal yang mengelarkannya dengan pelbagai nama samaran seperti Flappyhandski, Flipskipping, Silap-silap Tak Skit banyak itu Fabianski.

Tapi itulah hukum dunia begitu dalam sukan bola sepak kan, "bila di atas kau akan sering diangkat dan dipuji, tapi apabila dibawah kau akan dipijak dan dihina nestapa". sama ketika Almunia ketika ingin merampas jersi no.1 dari Jens Lehman, memang terbaik hanya dari Almunia, dah tak nampak sapa dah! tapi sekarang sudah ada suara-suara yang kedengaran, Almunia harus dilepaskan pergi pada tertingkap perpindahan Januari yang bakal dibuka nanti untuk memberikan jersi no.1 secara tetap kepada wira baru Lukasz Fabianski.

Sebelum ini, Walau dengan azimat "In Arsene We Trust" terpahat dijiwa raga - untuk hal ini, Aku juga payah sangat nak percayai dengan kenyataan penuh muka yakin Wenger yang sering berulang tayang menegaskan penjaga gol berbangsa Poland itu ber"Kelas Dunia" dan mengatakan bahawa ia akan membuktikannya satu hari nanti. Bahkan ketika Wenger mengatakan Lukasz akan berada di gawang menggantikan Almunia samada kerana kecederaan atau untuk direhatkan terutamanya selepas Wenger memberikan kesempatan pada Fabianski selepas aksi lunyai dari Almunia dengan West Brom.

Berikut adalah antara kata-kata Wenger mengenai Fabianski yang akan diberikan kesempatan bermain menentang Partizan Belgrade, ketika PenCinta Arsenal terus ragu-ragu untuk mempercayai krebiliti yang ada pada anak buahnya itu: -

"Dia mendapat kesempatan lagi untuk menunjukkan betapa baiknya dia.

"Hanya ada satu cara untuk menunjukkan kepercayaan pada seorang pemain itu dengan menempatkan dia bermain dan memberinya kesempatan. Saya mempunyai keyakinan dalam dirinya.

"Sebagai pengurus, anda dapat memberikan peluang untuk pemain yang cukup baik - saya percaya bakatnya.

"Ini adalah kesempatan besar tetapi anda ingin kiper atau lain-lain pemain untuk diberikan kesempatan sedangkan anda sudah memilikinya."

Aku membalas "Ahhh! Bagi peluang pada Vito Mannone & Wojciech Szczesny la, alang-alang nak bagi kesempatan...sama rata laa....Aku tak nampak sesuatu apa kat Lukasz Fabianski ini...huhuh!" (pada suatu masa dulu la!)

Sekarang aku harus segera segan dan tersipu-sipu malu bak kumbang yang ingin dilamar rombangan sang bunga ke rumah...huhuhu! Permohonan kesilapan aku secara terbuka buat Wenger dan Fabiański, sama juga apa yang berlaku pada pemain kepercayaan Arsene Wenger sebelum ini seperti Diaby, Song. Denilson dan Eboue, The Professor tahu apa yang terbaik! Apa pun jika aku masih ada mengkritik pemain kepercayaan Wenger pada masa depan, itu hanyalah kritik-kritik sayang - dengan sekali nafaz, aku lafaz "In Arsene I Trust U Plus-Plus" huhuhu!

Sementara buat Fabianski, aksi ketika ini harus terus konsisten untuk terus menyakinkan aku dan PenCinta Arsenal yang dah mula berputik sayang ni kat ko! huhuhu

Jadi Ku Dendangkan Lagu ini, Untuk Wenger dan Fabianski Khasnya...huhuhu

4 comments:

sab said...

tak kutuk..tp mrh2 manja jer..hehe

alien said...

aku x kutuk
cume risau je kalau die jadi golie
hehehe

Dial-Square said...

Dengan form dia skrg aku mmg suka, tp aku cuma harap ia konsisten jerk, cukup la jgn ada lepaskan bola tahap man belon...

idhassan said...

aku masih lagi tak bleh nak puji dia lebih2...risau aku tengok dia main..harap2 penyakit lama dia tak berulang lagilah....semoga cepat sembuh lah...hehe...

Related Posts with Thumbnails