Saturday, September 18, 2010

PenCinta Arsenal FC (Malaysia) | Ferdinand Kagumi Wenger; Ikhlas Ekk!!!


Disebalik kesepakatan rakan 'tag-team' dari Bos Bolton Sam Allardyce dan rakan sejawatnya Bos Bolton Owen Coyle menghentam Arsene Wenger beberapa minggu ini, tiba-tiba muncul kenyataan sebaliknya dari bek Sunderland Anton Ferdinand yang merupakan adik sekandung kepada Rio Ferdinand yang menyatakan kekagumannya terhadap bos Arsenal Arsene Wenger menjelang pertemuan Sabtu malam itu Barclays Premier League antara kedua-dua pasukan di Stadium of Light.

Aku ada sikit keraguan aku terdapat Bos Bolton Owen Coyle ini? Adakah bidas-bidasan yang dibuatnya kebelakangan ini tak banyak tapi sikitlah berpunca Arsene Wenger tidak mahu melepaskan Jack Wilshere kepadanya secara pinjaman musim ini...huhu! Ini sebab bengang ker? huhu! bak kata bidalan bagai berjasa lepaskan buaya yang tersepit batang pokok, batang pokok kita alihkan, kita pulak yang nak digigitnya! ni kes tak kenang jasa ni (ada ker bidalan ni...huhu)

Bos Arsenal itu jelas menjadi 'main target' untuk diamukkan di media oleh kedua Bos bunguk Bolton Sam Allardyce dan Bos bunguk Bolton Owen Coyle selepas Wenger menyuarakan kegusaran, ketakutan, keprihatinannya terhadap anak buahnya dengan corak permainan yang diperlakukan oleh pihak lawan. Al-maklumlah kita sedia maklum dengan sejarah hitam yang menimpa Arsenal setelah mengalami dua pengalaman ngeri patah kaki melibatkan Eduardo dan Ramsey. Sehingga Eduardo agak sukar untuk mengembalikan reputasi hebatnya didepan gol seperti sebelum beliau dipatahkan kaki, akhirnya Eduardo telah dilepaskan keluar berhijrah ke Shakhtar Donetsk. Maunya tidak fobia orang tua tu, baru-baru ini nasib sama telah menimpa pemain tengah Manchester United Antonio Valencia apabila diterjah oleh pemain Rangers dalam kempen UEFA Champion League.

Namun, Ferdinand dan pasukannya pasti akan terus dikerah berusaha untuk mengekang bedilan The Gunners yang semakin menganas agar tidak dimalukan dengan jaringan besar di pertembungan malam ini.

Ferdinand dipetik berkata: "Adapun Arsene Wenger, tidak ada sesiapa yang mampu mempersoalan apa yang telah dicapai di Arsenal kerana ia luar biasa.

Adakah ini merupakan taktik memujuk Arsene Wenger untuk menyuntingnya....harap Ferdinand ikhlas dengan kenyataannya...huhu! Thanks bro!

"Saya ada berbicara dengan beberapa teman di Arsenal, dan sepanjang yang saya tahu ketika berada di London, dan mereka tidak ada memperkatakan tentang yang tidak baik tentang dirinya [Wenger], samada tentang dia sebagai peribadi, cara dia sebagai pelatih, sebagai pengurus, dan semuanya.

"Mereka tidak punyai kata yang buruk untuk mengatakan tentang dia [wenger].

"Bagi saya, anda juga tidak punyai mandat untuk persoalkan Mr Wenger dan pemain yang dibeli, ia adalah cara dia melakukan bisnesnya.

"Anda pasti mengimpikan dengan cara mereka bermain bola sepak. Mereka bermain bola sepak dengan cara bola sepak harus dimainkan.

"Sekiranya anda berbicara dengan setiap pencinta atau penggemar bola sepak di England dan bertanya cara yang paling mereka berharap untuk bermain, dan aku yakin dan pasti sebahagian besarnya pasti akan berkata Arsenal kerana cara mereka bermain bola sepak, dan itu kredit buat Arsene Wenger."

Ferdinand menambah: "anda harus mengagumi mereka [Arsenal]. anda juga harus mengatakan Arsene Wenger ini seorang yang bijak (genius), dengan cara dia melakukannya di Arsenal.

"Dia tidak mempunyai dana [seperti tokey cetak duit Chelsea mahupun Manchester City] yang lain memiliki, tapi ia telah berjaya mengubah kelab dari Highbury ke Emirates - ini pasukan yang dianggotai anak muda hebat yang indah yang selalu hebat untuk ditonton....('hebat' tu aku tambah...huhuhu)

"Hal yang besar adalah mereka tidak memenangi apa pun untuk empat atau lima musim terakhir ini - ini menunjukkan betapa sulitnya cabaran di Liga Premier, bila mana anda berada dalam satu liga yang juga ada pasukan seperti Chelsea dan Manchester United untuk dikalahkan."

Darren Bent merupakan sesatunya penyerang tunggal di Stadium of Light musim lalu yang menjadi senjata Sunderland yang sudah cukup ampuh untuk memburu gol, dan Ferdinand serta rakan pasukannya berharap untuk mengulang kali ini. Ohhh...tidak! Ferdinand, Jangan sesekali kau harap pisang akan berbuah sekali lagi dipokok yang sama...huhu

bek itu terus menambah: "Arsenal mempunyai detik yang sukar ketika mereka bertandang ke Stadium of Light dan kita harus memastikan bahawa detik sukar itu berterusan.

"Tahun lalu, kami mempunyai keputusan yang besar terhadap mereka, tapi kali ini ia merupakan satu tahun yang berbeza dengan pasukan yang juga berbeza dari sebelumnya.

"Kami dikedua belah pihak mempunyai pemain baru, pemain baru dalam pasukan, jadi ia akan menjadi satu permainan yang berbeza."

Sunderland seperti diketahui umum akan menanti kunjungan The Gunners tanpa kelibat kapten Lee Cattermole dan bek Michael Turner akibat kecederaan, sementara John Mensah masih dalam keraguan untuk bermain.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails