Wednesday, November 10, 2010

Arsenal Player News | Vermaelen Misteri, The Real Fabregas Bangkit - Wenger

Berita yang kurang enak buat semua PenCinta Arsenal. Bek tengah kental tidak sudah-sudah ditimpa musibah apabila terus misteri dihantui masalah Achilles selepas melakukan beberapa sesi pemanas badan dalam latihan yang tidak seberapa. Tiada tempoh masa yang dapat diberikan oleh Wenger untuk waktu Thomas Vermaelen pulih sepenuhnya dari kecederaan misteri itu. Ini pasti akan mencalarkan lagi perancangan Wenger untuk mengharungi detik bulan November dan perlawanan berikutnya dengan Laurent Koscielny sudah pasti akan terlepas dua perlawanan berikutnya selepas dikenakan kad merah ketika perlawanan dengan Newcastle United yang juga merupakan kad merah keduanya musim ini.

Jadi tinggal Squillaci dan Djourou yang cergas untuk diguna pakai bagi mengisi kekosongan di posisi bek tengah Arsenal yang dilihat kelihatan rompong sejak beberapa musim lepas ditambah pula dengan kecederaan Vermaelen yang misteri ini, Bagi saya ini adalah peluang Djourou bagi mengandakan usaha apabila memiliki peluang terhidang sebegini, dan saya menaruh harapan pada Djourou untuk memberikan aksi terbaiknya tetapi juga risau dengan beliau yang mudah mengalami kecederaan. Djourou ini merupakan pemain muda yang berpotensi dengan susuk tubuhnya yang sangat sesuai sebagai bek tengah tetapi sering dibayangi oleh Vermaelen, Gallas, Campbell sebelum ini, dengan kemasukan Squillaci dan Koscielny, Djourou semakin sukar mendapat tempat dalam kesebelasan utama juga faktor kecederaan berpanjangan yang sering menimpa dirinya amat sukar untuk beliau konsisten dalam pasukan utama. Di harap dengan peluang yang terbuka ini, Djourou mampu kita harapkan.

Wenger mengulas mengenai kecederaan Vermaelen berkata:

“We don’t have good news about Thomas Vermaelen,”.

“He had a little setback this week in training and has to see specialists again. I don’t know where we go with Thomas time-wise, but at the moment he cannot play. I can’t give you any timescale at all. On the scan his Achilles is completely clear, but as soon as he stays out for a while it tightens up and he has pain. We don’t know the source of his pain.”

Berkenaan persembahan kapitan Cesc Fabregas pada perlawanan menentang Newcastle tempohari boleh dikatakan ia merupakan persembahan terburuk yang pernah dipamerkan. Tapi bagi saya beliau mungkin masih dalam proses pemulihan selepas dikatakan mengalami kecederaan dan diberikan cuti rehat ketika perlawanan dengan Shaktar Donestsk. Setiap gerakan dan passingnya pada perlawanan dengan Newcastle agak lembap dan berkulat, Dan faktor kekalahan dengan Newcastle itu juga sikit sebanyak dikatakan berpunca dari persembahan yang kurang lancar dari kapitan kita ini. Walau apa pun bola sepak adalah permainan secara berpasukan dan kita tidak perlu menyalahkan Cesc 100% walaupun kita juga harus menerima hakikat bahawa jika Cesc berfungsi baik pada malam itu, secara tidak langsung rakan-rakan lain akan beraksi di tahap yang sama.

Setuju atau tidak! Tidak ada pemain di muka bumi ini dapat mengekalkan kesempurnaan permainan sepanjang musim begitu jugalah dengan Cesc, jadi Wenger harus bersedia dengan back-up bagaimana untuk menampung keadaan ini sekiranya Cesc tidak berada dalam prestasi terbaiknya! Siapa yang pula harus dimanipulasikan untuk menyahut tugas Cesc bagi mengerakkan serangan The Gunners. Musim yang masih panjang, sudah pastinya kita tidak dapat menolak kemungkinan kita akan kehilangan khidmat Cesc akibat kecederaan dan sebagainya.

Statistik passing Cesc Fabregas ketika perlawanan dengan Newcastle United

Bagaimanapun, Wenger terus bersuara dan menjanjikan pada PenCinta Arsenal, bahawa mereka akan menyaksikan 'The Real Fabregas' pada perlawanan berikutnya dengan Wolves nanti!

“He is completely clear [of his injury],”

“It has taken a lot out of him mentally and I believe that the fact he came through well against Newcastle you will see a different player on Wednesday night.”

Itu janji Wenger, di atas padang bagaimana?

2 comments:

nebular said...

Getting ready for tonight match, hope it will go to our way.

Anonymous said...

victory is the ultimate goal. dont be 2 overconfident

Related Posts with Thumbnails