Tuesday, November 30, 2010

Injury News | Khabar Gembira dari Eboue, RvP Tengoklah nanti


Arsenal menerima perkhabaran gembira sebelum turun menentang Wigan di Emirates pada suku akhir Piala Carling esok [30 Nov 2010], apabila Emmanuel Eboue dilaporkan mungkin akan kembali pulih dari masalah lutut lebih awal dari jadual asal. Inilah yang paling menarik perhatian saya bila berbicara pasal kemampuan anggota badan pemain berdarah negro ini, kebanyakan mereka lebih pantas bertindak balas dengan kecederaan dan sukar untuk bergelumang dengan kecederaan jangka panjang dan sukar untuk ditimpa kecederaan simple-simple lah! Mereka lebih kekar dan lasak. Tu pandangan aku lah!

Sementara itu, bek tengah tempat kita bergantung harap Sebastien Squillaci dilaporkan mengalami kecederaan lutut tahap ringan selepas menang sabtu lepas di Villa Park. Inilah yang paling kita risaukan, apabila setiap minggu tenaga bek tengah berusia 30-an ini sering dikerah, Cesc fabregas yang berusia 23 tahun itu pun pernah mengeluh kesukaran fizikalnya untuk sentiasa cergas bagi menempuh aksi setiap minggu di liga yang mencabar di dunia ini. Al-maklum! menurut pakar perubatan, kemampuan badan untuk pulih agak sedikit perlahan setelah seseorang itu yang semakin berusia. Bagaimana jika Squillaci cedera, kita tinggal Koscielny dan Djourou saja, perlawanan yang mencabar di Old Trafford menanti!

Kapten Cesc Fabregas (hamstring) tetap kekal direhatkan bersama-sama dengan Abou Diaby (pergelangan kaki) dan Thomas Vermaelen (Achilles).

Robin van Persie, Theo Walcott dan Nicklas Bendtner tidak diguna pakai dan hanya memanaskan bangku simpan tempoh hari di Villa Park dan mungkin boleh menjadi pilihan buat Wenger, Selain itu, Arsene Wenger harus bijak memutuskan dengan kembali pulihnya Manuel Almunia dari masalah siku - "Siapakah antara Manuel Almunia atau Wojciech Szczesny yang akan diberikan kesempatan di Piala Carling nanti"

Ketika Wenger di tanya mengenai pemain yang bakal diturunkan nanti, beliau dipetik berkata:

'We will play with a strong team,'

'Don’t forget we have played every three days for one and a half months so I have to see how we recover and who I rest [on] Tuesday.

'But we will play with a strong team. You will see regular players.'

Mengulas mengenai Van Persie pula:

'Van Persie? I don’t know,'

'Do I get him a week of work or do I play him? I have to speak with him frankly to see how he feels. We will see.'

1 comments:

Anonymous said...

Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A theme like yours with a few simple tweeks would really make
my blog shine. Please let me know where you got your design.
Kudos
My web blog : premier league transfer news sky sports

Related Posts with Thumbnails