Friday, November 12, 2010

Sign Contract News | Szczesny Setujui Lanjut Kontrak Jangka Panjang Bersama Arsenal


Keeper Wojciech Szczesny telah menandatangani kontrak jangka panjang baru dengan Arsenal, maka dengan rasminya beliau akan tersimpan kemas bersama Arsenal sehingga 2015.

Keeper berusia 20 tahun mula bersama The Gunners sejak Ogos 2007, dan menghabiskan musim lalu dipinjamkan ke Brentford di League One dengan menampilkan prestasi memukau apabila mencatatkan rekod tidak bolos dalam sepuluh perlawanan dari keseluruhan 28 permainan.

Szczesny yang sebelum ini nampak seperti cuba mengertak Arsenal dan Wenger dengan menyuarakan hasrat untuk angkat kaki dari Emirates bagi mendapat peluang bermain secara lebih kerap dalam pasukan utama, tetapi sekarang pemain yang memiliki ketinggian 6 kaki 5 inci telah membuang jauh hasratnya itu dan segera untuk memberikan komitmen masa depannya kepada The Gunners. Walaupun beliau sedar kedudukannya di Arsenal masih belum menyakinkan untuk bermain lebih kerap dalam pasukan utama memandangkan ketika ini beliau merupakan keeper pilihan ketiga di belakang Manuel Almunia dan Lukasz Fabianski. Tapi dengan situasi yang tidak menentu dengan Almunia, sementara Fabianski semakin mantap di posisi gawang gol. Saya menjangkakan musim ini bakal menjadi musim terakhir buat Almunia dan Szczesny akan di naik taraf sebagai keeper kedua Arsenal disamping diberikan peluang beraksi lebih banyak di Piala Carling dan Piala FA.

Szczesny yang menampilkan aksi bertenaga di Piala Carling baru-baru ini ketika menang 4-0 dengan Newcastle dan Bos Arsene Wenger percaya bahawa keeper berusia 20 tahun ini adalah prospek masa depan Arsenal.

Dipetik mengulas di laman rasmi kelab, www.arsenal.com. berkata:

"We are delighted to secure the long-term future of Wojciech, who we regard as a very important part of our club's future,"

"We have all seen his huge potential, both in training and in the matches that he has played for us, so we look forward to seeing him develop further in the coming years."

Szczesny mempertahankan itu adalah "mudah" Keputusan untuk mendaftar lagi dengan The Gunners.

Sementara Szczesny mempertahankan keputusan yang dibuatnya sangat "mudah" untuk terus kekal bersama The Gunners. berkata:

"It's a great feeling to sign a new contract with Arsenal and I'm so pleased,"

"The negotiations happened very quickly and it was easy.

"I am now looking forward to continuing the hard work on the training pitch and doing my best whenever I have the opportunity to play in the Arsenal first-team."

0 comments:

Related Posts with Thumbnails