Wednesday, November 24, 2010

PenCinta Arsenal FC News | Check-up Balik! Yang Sudah Tu...Sudah!!!


Musim tengkujuh melanda di bulan November membawa bencana di kem Arsenal, Maaf buat Gooners sekalian, kerana selepas bungkusnya Arsenal di tangan Spurs, saya semacam kurang bernafsu untuk mengupdate blog ini ;). Sebenarnya ia tidak ada kena mengena dengan situasi kurang enak anak buah Wenger dalam minggu-minggu ini, tapi saya diselubungi hari yang kurang baik di tambah kesibukan meniti tugasan kerja seharian.

Selepas musibah yang berlaku di Emirates dipukul oleh rival Tottenham pada hari Sabtu, terkorban sudah rekod kebal kita tidak tewas di gelanggang sendiri tangan Spurs sepanjang 17 tahun, Saya menjangkakan Arsenal akan bangkit mengaum di Champions League untuk melupakan luka di Liga Domestik, rupanya hanya menguwek di Liga Champions apabila dikejutkan dengan kekalahan 2-0 di Stadium Municipal Braga selasa malam.

The Gunners memulakan saingan dengan berada di puncak Kumpulan H dan membawa rekod membelasah Sporting Braga wakil dari Portugal itu 6-0 dalam perlawanan pembuka. Nampak anak buah Wenger seperti tidak memiliki kesulitan besar untuk bersyahwat tinggi merekodkan kemenangan lagi.

Keputusan berlaku sebaliknya, Arsene Wenger menempuh kekecewaan lagi bersama Arsenal sebagai sebuah pasukan lemah yang hilang dari punca permainannya yang seharusnya mudah untuk menang membawa pulang tiga mata, dan kita terus menyukarkan laluan kita di Champions League yang sebelum kelihatan sangat-sangat terbentang luas! kegagalan pengadil perlawanan Hungary Viktor Kassai memberikan penalti yang sepatutnya memihak kepada kita bukanlah alasan utama kita tewas walaupun jelas Carlos Vela ditolak dan tersadung di dalam kotak penalti.

Wenger dipetik berkata selepas kekalahan 2-0:

“It is difficult to understand how we did not get a penalty. The five referees is not an answer to the problem. The turning point was the penalty – I still cannot understand how Carlos Vela got a yellow card. It remains a complete mystery.

“It is hard to swallow, but now we have to win our last game. The most important thing for us now is to qualify. It is good that Shakhtar play against Braga but they are the super favourites to win the group.

Walaupun Wenger telah membuat tujuh perubahan selepas kekalahan pada sabtu lepas, disamping masih memutuskan untuk memainkan kaptennya Cesc Fabregas meskipun ia menyedari risiko untuk Fabregas kembali kepada masalah kecederaan hamstring-nya. Wenger mengakui bahawa ia telah silap percaturan apabila mengambil risiko itu, tapi perkara telah pun berlaku! pergorbanan yang dilakukan Wenger tidak berbaloi dengan Fabregas disahkan akan berehat selama dua ke tiga minggu akibat masalah hamstring selepas perlawanan berkenaan dan tewas pula di tangan Braga. rugi...rugi....

Nicklas Bendtner yang sebelum ini memekak kerana tidak diberikan kesempatan bermain, nah! bising sangat, Wenger pun memainkannya! Tapi tiada apa yang dapat disumbangkan si budak bagak Denmark ini. Tak dapat main, minta main, bila dah bagi main HAMPEH! Lepas ini jangan nak bising-bising lagi, tunggu saja turn kau!

Untuk membuatnya keadaan bertambah lebih buruk Emmanuel Eboue telah diusung keluar dengan perlawanan masih berbaki sepuluh minit, sehingga The Gunners dikurangkan menjadi sepuluh orang kerana telah menggunakan semua pemain simpanan yang ada.

Wenger menambah:

“Eboue will be out for a while,”

“And we will have to asses Fabregas tomorrow. It could be two to three weeks. It is very disapointing because I had a hesitation to play him before the match started. I took the gamble and it back-fired on us.”

Tetapi Bos Arsenal terus berkeyakinan bahawa pasukannya masih mendapat sesuatu yang positif daripada permainan dengan Braga.

“We were not sharp enough to create clear-cut chances. Saturday’s result had no knock-on effect because I had seven players who did not play and I had to rest some players. I think we had enough on the pitch to make a goal.”

“We could play ten matches like that and win eight or nine times but tonight was the one we didn’t win.”

Aku pun tidak pasti samada Wenger perasan atau sengaja buat-buat tidak perasan, untuk rekod yang terang-terang ketika ini, kita sudah pun bungkus empat perlawanan dari enam perlawanan terakhir yang dimainkan:-



Wenger buat sesuatu? Kita masih ada harapan! lakukan sebelum bulan Januari, Chelsea pun tengah ke laut sekarang, membungkus 3 kali berderet, Man United tidak seganas 3-4 tahun sebelum ini walaupun masih kekal bersaing di takhta liga, kebanyakan pasukan masih lagi keawang-awangan kejap Ok! Kejap Lingkup, pasukan kita pun aku tengok semacam mengikut gelombang yang berlaku dalam liga musim ini, Tiada pasukan yang boleh mendabik dada mampu bergelar Juara Liga Perdana musim 2010/11 ini. Untuk kembalikan maruah yang tercalar teruk sekarang ini, perlawanan seterusnya bertemu team baru Bobby Pires, kita harus kembalikan ke permainan Arsenal dan memenangi perlawanan. Go! Arsenal Cargassss!

4 comments:

alien said...

Arsenal ni sepanjang aku folow la kan
kalau ada peluang je misti missed
kalah lah
seri lah
alih2 kat bawah tu jugak
adesssss

Dial-Square said...

Bila ada chan nak motong jer...alih2 tu gak la nak seri @ kalah nya...
kalu time formnya...mmg tak hingat menangnya...dia bantai tim lawan sampai nyama2 ikan..terkulai...seram2 kejam! dah cam boleh cium kap dah!

tapi bila tak de luck! huh!
camni la kekdahnya....

arsenalkorner said...

Berrtahun lamanya kita tak julang kejuaraan n agaknya dah lima tahun.

Keadaan mungkin lebih sukar sewaktu tu, ni pasal nafsu membuak-buak nakkan kejuaraan memang mudah untuk kita muntahkan semua yg ada didalam isi hati masing-masing.

Tahun ni ada kelainan, walau pun perlu menempuh perkara yg sama berulang-ulang kali dengan keputusan yang mencurigakan.

Ini bukan janji tapi masa dan keadaan yg akan menentukan.

sab said...

menang sekali, kalah 1@2 kali..n then ulang2 the same thing. Come on Gunners!! bila lg nk buktikan kite team yg kuat dan digeruni!!

Related Posts with Thumbnails