Wednesday, March 9, 2011

Match Report | Barcelona 3 - 1 Arsenal; Referee Rosak Program!

Barcelona 3 : 1 Arsenal
Lionel Messi ('45 & pen '71) & Xavi ('69) : Sergio Busquets (gol sendiri '53)
Vanue: Nou Camp, Barcelona
Referee: Massimo Busacca



Match Report | Barcelona 3 - 1 Arsenal; Champions League

Apa nak dikatakan! Jahanam impian dan cita-cita yang kita tuai, Hak The Gunners umpama di rampas di bumi Nou Comp. Nyata Referee merosakkan program permainan keseluruhan game Arsenal!

Lionel Messi sekali lagi muncul 'duri dalam daging' memusnahkan impian dan harapan kita selepas mencipta dua gol untuk menewaskan Arsenal yang bermain 10 pemain selepas van Persie dilayangkan kad merah pada minit ke-56 sesudah menerima kad kuning ketika babak pertama. Keputusan agregat 4-3 ini sekaligus melayakkan Barcelona melangkah ke peringkat selanjutnya dengan The Gunners sekali lagi terus gagal melepasi halangan Barcelona.

Messi melakukan jaringan buat tuan rumah mendahului 1-0 di masa kecederaan babak pertama hasil backheel fabregas kepada rakan yang kunun cool tapi akhir jatuh ke kaki Andres Iniesta yang kemudian melakukan passing kepada Messi yang cam biasalah tak lepas peluang lah terus pantas membuat gerakan sebelum melakukan kuisan cantik melepasi Almunia sebelum menolak bola masuk ke jaring.

Arsenal jelas tidak mempunyai sebarang cubaan dengan senang membiarkan Victor Valdés sekadar bersantai di gawangnya, hanya berpunca dari sepakan sudut, tandukan dari Diaby menuju ke bek Barcelona Sergio Busquets seterusnya tertanduk ke gawangnya sendiri di minit-53. Keputusan berubah kepada 1-1, ia jelas kelebihan lebih memihak ke arah Arsenal.




Hancur: Referee gagal menanggani situasi perlawanan dengan baik

Namun bermula detik ke-56, Striker yang baru dipersiapkan segera untuk game ini, Robin van Persie di perintahkan keluar padang sekaligus menunjukkan 'jalan keluar' awal buat skuad bimbingan Wenger, Selepas keputusan 'luar tabii' Massimo Busacca, semuanya jelas musnah! Untuk berhadapan Barcelona dengan kekurangan seorang pemain di Nou Camp! Giler apa? dan kesempatan kekurangan pemain in pantas di hukum Xavi Hernandez 13 minit kemudian, untuk memberikan Barcelona menyamakan agregat 3-3.

Messi bagaimapun memastikan tidak akan ada masa tambahan buat The Gunners dengan menyempurnakan penalti di minit ke-71, yang juga merupakan gol ke-45 nya untuk musim dan gol ke-33 di untuk di Eropah.

Namun sekalung tahniah buat Almunia yang masuk sebagai pengganti kepada Szczesny yang mengalami kecederaan di jari tangan, apabila muncul watak penyelamat dengan aksi menyelamatnya yang meletakkan The Gunners dari terdedah dengan serangan 'menyelap', lagi-lagi setelah kita kekurangan pemain.

Kesudahannya:

3 comments:

alien said...

aku kecewa sbb Vermaelan tiada~
huhuhu

fiqasaiful said...

nak copy pic tu leh ye...hehehe

Dial-Square said...

alien: entah dpt tgk verminator musim ini entah tidak!

aku fiqa: silakan..jangan memalu..semua free belaka....huhu

Related Posts with Thumbnails