Wednesday, March 2, 2011

Menjelang 5th Round Replay FA Cup | Kasi chance Ignasi Miquel


Kapten pasukan Reserve, Ignasi Miquel dijangka sekali lagi diberikan amanat untuk bermula di pusat pertahanan Arsenal ketika melayan kunjungan Leyton Orient awal pagi esok.

ESPN Match Fixtures (Channel 812)
FA Cup 2010/11 (Live)
Rabu 03-Mar 03:40 Arsenal vs Leyton Orient - 5th Round Replay

Miquel yang diberikan peluang merasai nikmat debut pertama dalam skuad utama di Brisbane Road nyata tidak mengecewakan - walaupun dia merupakan sebahagian dari pasukan yang bertanggungjawab ke atas replay Piala FA ini selepas jaringan penyamaan dari Jonathan Tehoue, bek berDNA Catalan ini nampak mula meneroka setapak lagi untuk kejayanya dalam pasukan utama Arsenal.

Replay pusingan ke-5, Piala FA ini juga akan menjadi debut pertama Miquel di Emirates, Miguel akan mengisi slot yang ditinggalkan Laurent Koscielny yang dibayangi emosi masih tidak stabil selepas 'salah faham' bersama Wojciech Szczesny yang menyebabkan gol kemenangan buat Birmingham di final Piala Carling, sementara Sebastian Squillaci akan menggantikan Johan Djourou untuk diperehatkan.

Ini adalah cara Wenger menangani motivasi pemainnya. Harap Koscielny dan Szczesny akan kembali kuat untuk terus menampilkan aksi yang lebih konsisten dan mantap selepas ini.

Petikan Wenger mengenai situasi Koscielny:-

"I have spoken to them [Koscielny & Szczesny], not too much, More to Laurent Koscielny because he suffered more.

"You have to be realistic, analyse in a realistic way what you did wrong. But, as well, Koscielny has been a great player for us since the start of the season so it’s important he keeps his confidence level well and that he gets encouragement.

"He takes everything on board and we do not want that his confidence drops because he made certainly a mistake, he is really angry about it. We have, as well, to show that we support him and that we believe he is a fantastic defender.

"Wojciech is alright, there was more a misunderstanding. Because in the last second, Koscielny didn’t follow through [with his clearance] because he thought he saw Wojciech coming out. Then he had a hesitation and that hesitation was fatal for us."

Dengan dikurniakan tinggi 6 kaki 4 inci, Ia juga merupakan faktor penyebab yang dinilai Wenger sebagai alasan mengapa Arsenal tidak masuk dalam bursa transfer di tetingkap Januari lalu, walaupun tidak ada kepastiaan kukuh Thomas Vermaelen akan pulih dari kecederaan.

Miquel juga dikhabarkan turut serta menyaksikan perlawanan final Piala Carling di Wembley bersama ayahnya, dan sekarang dia bersedia untuk membantu Arsenal sekali lagi kembali ke final dan menuju ke Wembley.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails